By zachęcić dzieci do gimnastyki narządów mowy warto zaproponować zabawy artykulacyjne. Można je wykorzystać w celu korygowania wad wymowy jak również w profilaktyce zaburzeń mowy czy poprawie jej płynności.
„Przyjaciele z podwórka” – historyjka (nauczyciel czyta, dzieci naśladują odgłosy zwierząt)
Kasia zaprosiła dzieci, aby poznały jej przyjaciół z podwórka.
Na powitanie wyjrzał ze stajni konik Karusek: iha, iha….
Wesołe powitanie konika usłyszały pasące się opodal krówki: muuu, muuu…
Z chlewa odezwały się ciekawskie świnki: kwi, kwi…
Koza Siwulka pokiwała różkami do dzieci: mee, mee…
Kaczki maszerują nad staw, rozmawiając ze sobą: kwa, kwa…
Stary baran spogląda groźnie na wszystkich ze swojej zagrody: bee, bee…
Obrażony indor wykrzykuje: gul, gul…
Spłoszone kurki wołają głośno: ko, ko, ko…
Wszystkich stara się uspokoić kogut Pięknopiórek: kukuryku…
Z daszku werandy spogląda na podwórko kotek mruczek: miau, miau…
Spłoszone zwierzęta uspokoił dopiero piesek Burek: hau, hau…
i na podwórku zapanował porządek.
Dzieci pożegnały wszystkie zwierzęta: pa, pa…
Pomaszerowały do przedszkola tup, tup, tup…
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz