Prowadzący czyta dzieciom wiersz, zachęcając do aktywnego uzupełniania jego treści. Psią kwestię wypowiada oczywiście psiak motywowany przez dzieci.
Jestem mały poligota,
bo rozumiem psa i kota,
ptasi język także znam,
zaraz udowodnię wam.
Kotek miskę mleka miał.
Pyszne było- miauknął:
..................................
Piesek też by pewnie chciał.
Szczeka głośno:
..., ..., ..., .
Małej myszcze ser się sni.
Piszczy głośno:
..., ..., ..., .
Kura zniosła jajek sto.
Gdacze o tym:
..., ..., ..., .
Kaczka śliczne piórka ma.
Kwacze dumnie:
..., ..., ..., .
Nad jeziorem żabek tłum
kumka sobie:
..., ..., ..., .
Jak to dobrze kumie kumie,
że ktoś po żabiemu umie.
Zabawa słuchowo-ruchowa- Szczeniaki i kociaki (wg. K.W. Vopel, Witajcie Uszy)
Prowadzący ustala jak odzywają się małe pieski i kotki. Zwraca uwagę, że wszystkie mówią bardzo cicho. Następnie prosi dzieci by rozbiegły się po całej sali i stanęły w dowolnym miejscu. Następnie podchodzi do każdego z uczestników zabawy i mówi jakie zwierzątko ma naśladować. Na umówiony sygnał dzieci oraz pies chodzą po sali, wydając cicho odpowiednie dźwięki. Szukają innych tak samo mówiących zwierzątek, z którymi tworzą grupę. Gdy obie grupy są już kompletne ustawiają się naprzeciwko i rozmawiają przez chwilę językiem psów i kotów.

Brak komentarzy:
Prześlij komentarz